Corona en maatregelen

Update 13 oktober 2020

Het coronavirus heeft te veel ruimte gekregen om zich opnieuw te verspreiden. Het kabinet heeft vandaag besloten dat er strengere maatregelen nodig zijn die er voor moeten zorgen dat het aantal besmettingen daalt.

Lees hier meer over de maatregelen!

Welke coronamaatregelen gelden op welk moment? De routekaart met 4 risiconiveaus laat zien welke maatregelen per niveau gelden. Bestuurders kunnen aanvullend daarop extra maatregelen nemen. Klik hier voor het downloaden van deze routekaart.

Dit betekent het een en ander voor onze activiteiten. Houd deze website in de gaten voor meer informatie.

Neem bij onduidelijkheden of vragen contact met één van de collega's op! Klik hier voor de gegevens.

Wanneer blijf je thuis?
Iedereen die gezond is kan naar de activiteit komen. Men blijft thuis bij: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (vanaf 38 graden Celsius) of koorts. Bij 24 uur klachtenvrij is men weer welkom. Men blijft ook thuis als er iemand anders in huis verkouden is en koorts heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, is men weer welkom.

Instructies van medewerkers en vrijwilligers dienen te allen tijde opgevolgd te worden.

Jeugdcentrum Bravo
Wat betekent dit voor de gasten?
Bij binnenkomst in het jeugdcentrum dienen alle gasten (jongeren, partners, ect.) en personeelsleden hun handen te ontsmetten met ontsmettingsgel. Daarnaast dienen alle gasten een checklist in te vullen via de QR code. In de checklist wordt gevraagd om gegevens voor contactonderzoek. Deze gegevens worden maximaal één maand bewaard voor contactonderzoek en daarna vernietigd. Voor de QR code en checklist zie bijlage 1.

Wat betekent dit voor activiteiten?
Om het aantal aanwezigen te beperken en zo goed mogelijk te controleren is er een maximum van één activiteit per tijdsblok gesteld. Dit betekent dat er meerdere activiteiten op een dag georganiseerd mogen worden, maar niet op hetzelfde moment. Voor en na de activiteit wordt geacht de deurklinken, tafels en stoelen te ontsmetten. Tijdens de activiteiten zoveel mogelijk ramen en deuren openhouden en het ventilatiesysteem inschakelen.

Het binnenlaten van ouders tijdens een activiteit is niet toegestaan. Ouders worden vriendelijk verzocht buiten te wachten om de besmetting zo veel mogelijk te beperken. Wanneer ouders graag wat hadden willen zien van hun kinderen kan de organisator een filmpje maken en dit doorsturen als alternatief. Om discussie te voorkomen is het belangrijk om bij inschrijving van een activiteit deze informatie te delen.

Aanbod

Hieronder een overzicht van verschillend aanbod, denk aan hulp in zorg of huishouden, beweegtips voor thuis en buiten, maar ook van aanbieders met leuke (online) workshops!!

Scouting Bas 't Hart

Studio BeLovely