Ambulant Jongerenwerker - Talent coach (Mbo)

Ambulant Jongerenwerker

Per 1 januari 2021 is stichting PUSH vanwege uitbreiding op zoek naar een “kracht”patser, een netwerker en verbinder:

Talent coach / Ambulant jongerenwerker (24-28 uur per week, Mbo-niveau)

Het werk van de ambulant jongerenwerker vindt voornamelijk outreachend en vindplaatsgericht plaats. De ambulant jongerenwerker observeert, legt contacten op straat, analyseert, activeert en coacht jongeren. De jongerenwerker verbindt jongeren met partners in de wijk, professionals op het gebied van hulp- en dienstverlening, vrijwilligers, onderwijs, politie en gemeentelijke diensten. De werkzaamheden worden veelal solitair en in grote mate van zelfstandigheid uitgevoerd. Daarnaast is hij of zij in staat om vanuit de wensen van jongeren, samen met jongeren, activiteiten te kunnen ontwikkelen op het gebied van vrijetijdsbesteding, overlastbestrijding en talentontwikkeling.

Takenpakket
- Contactleggen (netwerken) signaleren en verbindingen leggen met jongeren;
- Coachen en activeren van jongeren bij ontwikkeling van sociale competenties;
- Dienstverlening optimaliseren zodat jongeren zo efficiënt mogelijk geholpen worden;
- Bijdragen aan de verminderen van jeugdoverlast i.s.m. partners;
- Doorgeven van behoeften jongeren aan nieuwe diensten en activiteiten aan collega’s;
- Vastleggen van bereikte resultaten ten behoeve van de opdrachtgever;
- Vanuit de wensen van jongeren, samen met jongeren, activiteiten ontwikkelen op het gebied van vrijetijdsbesteding, overlastbestrijding en verslaving.

Profiel
Je beschikt over:
- Minimaal een afgeronde Mbo-opleiding;
- Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
- Coaching vaardigheden voor het vergroten van de zelfregie en eigen kracht van jongeren;
- Initiatiefrijk, stevige persoonlijkheid, stressbestendigheid, improvisatievermogen en probleemoplossend vermogen. Je kunt omgaan met tegenstrijdige belangen;
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden (voor het opstellen van plannen en het schrijven en bijhouden van rapportages);
- Innovatief en ondernemend, ontwikkelingen van mogelijkheden van jongeren;
- Flexibele instelling en geen bezwaar tegen onregelmatige werktijden;
- Zowel in teamverband als zelfstandig kunnen werken.

Wij bieden
We bieden je een werkomgeving met ruimte voor je eigen inbreng en creativiteit en een zeer afwisselende baan met een marktconform salaris met bijbehorende secundaire arbeidsvoorwaarden (CAO Sociaal Werk).

Enthousiast geworden?
Dan nodigen we je uit om voor 27 november a.s. te solliciteren! Stuur je motivatiebrief en cv naar Jeffrey Emor (manager), j.emor@stichting-push.nl
Ook voor vragen over de sollicitatie kun je bij hem terecht (0181-316688).

j.emor@stichting-push.nl