Team Jeugd Brielle - Jeugdwerk & Combinatiefunctionaris

Het JEUGDWERK heeft een aantal hoofdpijlers waar men zich op zich richt:

§  Talentontwikkeling
§  Individueel Coachen
§  Present Werk

TALENTONTWIKKELING

Team Jeugd geeft jongeren de ruimte om hun talent te ontwikkelen, waarbij de intrinsieke motivatie erg belangrijk is. Jongeren krijgen de kans om een cursus te volgen in hun interesse, waarna ze de ruimte krijgen om in hun vrije tijd hun talent door te ontwikkelen en uit te breiden.

INDIVIDUEEL COACHEN

Onze ambitie is om jeugdigen te empoweren en hen te verbinden met de maatschappij. We doen dat samen met (het netwerk van) jeugdigen door uit te gaan van kansen, talenten en interesses. Op preventief vlak is het doel om problemen en escalaties in een vroeg stadium te signaleren en uitval te voorkomen. ( eventueel in combinatie met talentontwikkeling )

PRESENT WERKEN

Het begrip present werken is een breed begrip, we zijn present (aanwezig) in de leefwereld van de jongeren. Dit zijn onder andere de vindplaatsen, maar zo ook verenigingen, activiteiten en scholen.
Hierbij staat het aangaan van een relatie centraal waarbij er geen vooropgezet plan is.

COMBINATIEFUNCTIONARIS

De combinatiefunctionaris is de verbindende factor tussen sport, cultuur, onderwijs, en jeugdwerk.
Iemand die als netwerker contact maakt met alle verenigingen in Westvoorne, de samenwerking zoekt, de verbinding zoekt tussen jeugd en activiteiten in het kader van talentontwikkeling. Afhankelijk van de lokale situatie worden de best passende combinaties samengesteld: van een aanbod na schooltijd in samenspraak met onderwijs tot de invulling van vakantie-activiteiten tot aan doorgeleiding naar sportverenigingen etc.
De combinatiefunctionaris is over het algemeen geen (tenzij noodzakelijk) uitvoerder van de activiteiten maar inspireert en motiveert partners om dit in gezamenlijkheid op te pakken.

teamjeugdbrielle@stichting-push.nl