Corona en maatregelen

Update 15 december 2020

Het coronavirus grijpt opnieuw razendsnel om zich heen. De afgelopen weken zien we een snelle toename in het aantal besmettingen, tot zo’n 9.000 per dag. Ook in de ziekenhuizen en verpleeghuizen komen er elke dag patiënten bij. En dat heeft zijn weerslag op de zorg: al meer dan een miljoen reguliere behandelingen in het ziekenhuis zijn uitgesteld. Helaas is de bron van een besmetting niet altijd te herleiden. Maar wat wel duidelijk is: hoe meer contacten, hoe meer besmettingen. Om de zorg toegankelijk te houden, moeten we ingrijpen en onze contacten tot een minimum beperken. Daarom gaat Nederland vanaf dinsdag 15 december tot ten minste dinsdag 19 januari in de strengste lockdown tot nu toe.

Lees de informatie van 14 december in eenvoudige taal.

PUSH activiteiten
Kerstvakantie activiteiten van het Sportteam en Team Jeugd worden online georganiseerd of zijn geannuleerd. Klik hier voor een actueel aanbod!
Voor besluiten rondom wijk- en buurtcentra kunt u contact opnemen met Paul Deur p.deur@stichting-push.nl

Buurthuizen
Deze accommodaties mogen open blijven voor dienstverlening aan kwetsbare mensen. Hierbij kan gedacht worden aan WMO-dagbesteding voor demente ouderen o.a. bedoeld om mantelzorgers te ontlasten.

Sport
Alleen buitensporten is nog toegestaan. Volwassenen sporten alleen of met zijn tweeën met minimaal 1,5 meter afstand. Kinderen tot en met 17 jaar mogen sporten in teamverband en wedstrijden onderling spelen. Maar vanaf 13 jaar mogen ze na het sporten slechts met zijn tweeën bij elkaar komen. Evenals in het voorjaar wordt opgeroepen om ook niet-leden toe te laten. Publiek is echter niet toegestaan, alleen de noodzakelijke ouders/verzorgers van kinderen en begeleiders van volwassenen mogen aanwezig zijn. De sportkantines, kleedkamers en douches moeten dicht blijven. Voor topsporters zoals in de ere- en eerste divisie voetbal geldt een uitzondering.

Cultuur
De openbare bibliotheken mogen open blijven voor het afhalen en brengen van gereserveerde boeken en voor activiteiten ten behoeve van kwetsbare groepen zoals georganiseerde en besloten huiswerkbegeleiding. Andere culturele locaties, zoals musea, theaters, bioscopen, muziekscholen en centra voor de kunsten, worden gesloten voor het publiek. Amateurkunstbeoefenaren mogen daar niet repeteren of optreden. Professionele gezelschappen en spelers mogen er wel repeteren en opnames (voor bijvoorbeeld livestreams) maken. Onduidelijk is nog de situatie van amateurkunst in eigen verenigingsaccommodaties. Overigens werd amateur zingen in groepen al eerder afgeraden.

Indien er nog vragen zijn rondom de activiteiten en corona neem dan gerust contact met ons op via info@stichting-push.nl

Aanbod

Hieronder een overzicht van verschillend aanbod, denk aan hulp in zorg of huishouden, beweegtips voor thuis en buiten, maar ook van aanbieders met leuke (online) workshops!!

Scouting Bas 't Hart

Studio BeLovely