Jongerenwerker (Hbo) - met ervaring gezocht!

Per 1 januari 2021 is stichting PUSH vanwege uitbreiding op zoek naar een ervaren:

Jongerenwerker (36 uur per week, Hbo-niveau)

Wil jij het verschil maken als het gaat om de toekomst van de jeugd van vandaag?
Kun jij jongeren motiveren om het maximale te halen uit zichzelf?
Heb jij het lef, de creativiteit en de juist instelling voor effectief  jongerenwerk?

Dan is deze vacature in Voorne echt iets voor jou!

PUSH zet zich in voor het zich goed voelen van inwoners in hun omgeving. Daarbij gaan we uit van hun eigen kracht. Belangrijke uitgangspunten hierbij zijn participatie, het ontwikkelen van en gebruiken van talenten, verantwoordelijkheid nemen, zelfstandig kunnen zijn, zorgen voor elkaar, initiatieven durven nemen en het ontstaan van sociale samenhang.

Wat wordt jouw team?
Team Jeugd van Stichting PUSH bestaat uit jongerenwerkers, combinatiefunctionarissen en een buurtcoach en opereert in de gemeente Hellevoetsluis, Brielle en Westvoorne.

Wat ga je doen?

• Outreachend stimuleer en motiveer je jongeren tussen 10 en 23 jaar zichzelf te zijn en zich maatschappelijk te ontwikkelen;
  • Je verbindt en verenigt jongeren. Aan elkaar, aan (hulp)organisaties en aan buurtinitiatieven;
  • Themagericht ben je trekker met onderwerpen zoals tolerantie, gezondheid, social media, schulden en middelengebruik, jongerenwerk op school en online jongerenwerk;
  • Met ouders, bewoners en organisaties ondersteun je jongeren bij het organiseren van activiteiten in de buurt, waardoor zij hun talent ontdekken en trots kunnen zijn op hun bijdrage en ontwikkeling;
  • Je voert gesprekken met jongeren die vragen hebben bij het volwassen worden of als er signalen van zorgelijk gedrag zijn. Aan deze gesprekken is niet gelijk een hulpverleningstraject gekoppeld en daarnaast verwijs je adequaat door waar nodig;
  • Je draagt bij aan de verbinding en aansluiting tussen jongeren en de maatschappij en/of de buurt.

Wat breng je voor ons mee?

• Je beschikt over HBO werk- en denkniveau. Je hebt een afgeronde relevante hbo-opleiding;
  • Met beide voeten sta jij stevig in de maatschappij en je bent op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van jongerenproblematiek;
  • Je hebt ervaring met resultaatgericht werken, het projectmatig opzetten en organiseren van diverse vormen van collectieve ondersteuning;
  • Je communiceert (verbaal) duidelijk en overtuigend, je kan goed luisteren en je bent betrokken en wekt snel vertrouwen;
  • Je beschikt over een ontwikkeld analytisch vermogen om complexe signalen/hulpvragen te wegen en te komen tot een juiste probleemanalyse, diagnose en interventie;
  • Je bent daadkrachtig, stressbestendig en beschikt over voldoende improvisatievermogen om de juiste beslissingen te kunnen nemen in crisissituaties;
  • Omgaan met conflictsituaties gaat je goed af, je bent creatief en je kunt iets betekenen voor moeilijk benaderbare groepen;
  • Werken in de avonduren, in het weekend en soms op een feestdag is voor jou geen punt.

Wat hebben wij te bieden?
We bieden je een werkomgeving met ruimte voor je eigen inbreng en creativiteit en een zeer afwisselende baan met een marktconfrom salaris met bijbehorende secondaire arbeidsvoorwaarden.

Enthousiast geworden?
Dan nodigen we je uit om voor 15 november a.s. te solliciteren! Stuur je motivatiebrief en cv naar Jeffrey Emor (manager), j.emor@stichting-push.nl
Ook voor vragen over de sollicitatie kun je bij hem terecht (0181-316688).

j.emor@stichting-push.nl