Vacature Pedagoog

Pedagoog (18-20 uur per week, voor een periode van 6 maanden)

Wie zijn wij?

Stichting PUSH is een brede welzijnsorganisatie. De mensen die van onze ondersteuning gebruik maken geven we een duwtje in de goede richting. We gaan uit van de mogelijkheden van mensen, en ondersteunen waar nodig. Dit doen we vanuit verschillende teams. Binnen het Kindteam is een (tijdelijke) vacature ontstaan voor de functie van Pedagoog.

Het Kindteam ondersteunt jaarlijks ca. 600 gezinnen met kinderen in de leeftijd van 9 maanden – 7 jaar door de inzet van de Stappenprogramma’s. Door middel van deze programma’s wordt de (taal) ontwikkeling van het kind en de interactie tussen ouder en kind spelenderwijs gestimuleerd. Daarnaast organiseert het Kindteam (VVE) ouderbijeenkomsten en zijn wij actief om de ouderbetrokkenheid op de (voor)scholen te vergroten. Het aanbod is preventief, waarbij de educatieve vraag van het gezin voorop staat. Het Kindteam, dat bestaat uit 20 medewerkers, is actief in de gemeenten Voorne aan Zee, Nissewaard, Maasssluis en Rozenburg.

Wat ga je doen?

Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn het verzorgen van (VVE) ouderbijeenkomsten op (voor)scholen in de gemeenten Voorne aan Zee, Nissewaard, Maassluis en Rozenburg. Dit kan overdag zijn, maar ook in de avonden. Samen met jouw collega’s bedenk je leuke thema’s op pedagogisch en educatief gebied en deze thema’s werk je uit. Vervolgens ga je met deze thema’s ook met ouders aan de slag tijdens de (VVE) ouderbijeenkomsten.

Je werkt vooral met ouders met kinderen in de leeftijd van 0-7 jaar. Het merendeel van deze ouders beheerst de Nederlandse taal onvoldoende of is laag opgeleid. De (VVE) ouderbijeenkomsten zijn er enerzijds op gericht om de ouderbetrokkenheid te vergroten. Anderzijds om de ouders informatie te geven en vaardigheden te leren, waardoor zij hun ouderrol beter kunnen vervullen. Hiermee lever je een belangrijke bijdrage aan het vergroten van onderwijskansen van jonge kinderen.

Daarnaast kun je ingezet worden in de uitvoering van de Stappenprogramma’s.

Wie zoeken wij?

Het Kindteam zoekt, op korte termijn, een enthousiaste collega met ervaring in het verzorgen van (VVE) ouderbijeenkomsten. Je vindt het leuk om voor een grote groep te staan en voelt je daar comfortabel bij.

Je hebt kennis op het gebied van pedagogiek en ontwikkeling van het jonge kind (0-7 jaar), en kunt deze kennis enthousiast overbrengen aan de ouders. Daarnaast beschik je over een afgeronde opleiding HBO Pedagogiek of Social Work. Je kunt een Verklaring omtrent gedrag (VOG) laten zien.

Het Kindteam is een team dat volop in ontwikkeling is. Dat vraagt van onze nieuwe collega een flexibele werkhouding. Je kunt goed met veranderingen omgaan en ziet dat als iets positiefs. Je bent een teamspeler, maar kunt ook goed zelfstandig werken.

Wat bieden wij?

Een tijdelijk dienstverband van 18-20 uur per week, voor een periode van 6 maanden.
Salaris conform de CAO Sociaal Werk met bijbehorende secundaire arbeidsvoorwaarden (inschaling afhankelijk van opleiding en ervaring).
Een individueel keuzebudget (IKB) bestaande uit o.a. 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering plus onregelmatigheidstoeslag conform CAO.
Opbouw loopbaanbudget (LBB).

Ben je enthousiast geworden?
Dan kijken wij uit naar jouw sollicitatie. Jouw motivatiebrief en CV kun je tot 16 oktober sturen naar Margot Kleijntjens, manager Kindteam bij Stichting PUSH, via m.kleijntjens@stichting-push.nl. Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je Margot ook benaderen van maandag t/m donderdag via 06-83843020. Wij zien je sollicitatie graag z.s.m. tegemoet.